onsdag 13 februari 2013

Bling i öronen

För någon månad sen gick jag och mamma in på klippstugan. Jag kramade mammas hand hårt. Det pirrade i hela kroppen.

 "Hej, vi skulle vilja ta hål i öronen" sa mamma. "Absolut, men hon som gör det är inte här just nu. Men kom tillbaks om en halvtimme". Phuuuu! Jag kan iallafall få vänta en stund. Vi gick iväg, men en halvtimme senare stod vi där igen. Vilka skulle jag välja? Hur kommer jag se ut med örhängen egentligen? Tillsist valde jag små, guldiga, blänkande stjärnor. Vi gick in med, eh, hon, vad hette hon nu?

Jaja, vi gick in med hon som skulle ta hålen. Vi kom till ett litet rum med många speglar. Jag skakade av rädsla, men ändå kändes det rolig och kul.
Skulle jag bli en stor tjej nu när jag fått lite bling, bling på öronen. Iallafall så fick jag sätta mig på en stol. Hon som tänkte ta hålen tog fram en liten grej.

Just nu pirrade kroppen ännu mer en förut... nu kom sticket! AAAOOO! Eller gjorde det verkligen så ont? Nej, det gjorde det inte. Nu kom sticket i nästa öra! Jag kramade mammas hand ännu hårdare när sticket kom.

Jag gick glatt iväg med en klubba i handen och två snygga guld stjärnor i vardera öra...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar