fredag 22 februari 2013

Money!

Min klass vill så klart åka på en klassresa. Så jag och två kompisar bakade muffins och chokladrutor. Smeten var jättegod! Men även fast vi åt en hel del så blev det ändå väldigt goda kakor.

Vi la alla kakorna i en burk och gick ut och började sälja. Det började välla in med pengar i våran lilla burk. 60 kr, 70 kr, och så vidare.

-Money, money, money, is very funny, in a young girls world, sjöng vi på vägen mellan alla husen.

-Där är mina kusiner!!! Jag sprang så fort jag kunde men ramlade i en stor snöhög. När jag låg där i den kalla snön så insåg jag att det inte var mina kusiner, utan några andra.

Efter någon timme var alla kakorna slut. Men inte för att vi hade ätit dom om ni tror det! Vi hade sålt alla och tjänat 350 spänn på det.

Är vi inte duktiga säljare??? Ha det bra!

2 kommentarer: