tisdag 19 februari 2013

Friluftsdag

Jag har inte skrivit på ett tag för att jag har haft fullt upp. Men nu är jag igång igen!

Iallafall, idag hade min skola (och flera andra skolor) friluftsdag på Björnön. Man fick välja om man ville åka pulka (det gjorde jag), åka skridskor, åka skidor eller promenera.

Alla började lockan 08:50. Bussarna gick klockan 09:10, och eftersom min klass är äldst på vår skola fick vi ta den sista bussen.

När vi kom dit plaserade jag och mina två bästisar våra väskor vid ett stort träd, vi tog på oss våra hjälmar och började gå upp för den stora backen. Jag kännde att mina ben började att värka, men jag fortsatte upp för den höga och barnta backen.

ÄNTLIGEN! Nu var vi uppe. Vi satte oss på våran pulka (eller madrass som vissa säger). Nu tog vi satts och pulkan och vi for ner för backen i full fart! "Aaaaaaa!". Vi skrek hela vägen ner. Nu gick vi upp igen, vi hade JÄTTEKUL hela dagen.

Rekomenderar Björnön väldigt mycket! Ha det bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar